Förhandsmeddelande: Förändringar i kundtjänsten som gäller HRM:s fakturor fr.o.m. 1.9.2025
Nyheter
16.06.2025, 08:18
Vi håller på att överföra behandlingen av vatten- och avfallsavgifter samt kundtjänsten i anslutning till dessa till Ropo Suomi Oy. Förändringen sker stegvis från och med september 2025
Hur syns förändringarna för våra kunder?
- Våra kontonummer förändras i september. För privatkunder orsakar ändringen av kontonumret inga åtgärder, såvida man inte själv har sparat ett betalningsunderlag för HRM:s fakturor.
- Från och med september är fakturornas referensnummer fakturaspecifika.
- Fakturans utseende kommer att ändras något från och med september, till exempel kommer vi att avstå från den traditionella gireringsvyn.
- Från och med september sköter Ropo kundtjänsten för betalning av vatten- och avfallsfakturor. HRM:s kundtjänst hjälper även i fortsättningen i alla frågor som gäller avtal och fakturainnehåll.
Vi informerar närmare om ändringarna i augusti 2025.
Kom ihåg att du som privatkund alltid hittar dina fakturor behändigt i e-tjänsten MinHRM.
Uppdaterad:
16.06.2025 08:26
Ämnen: