Förhandsmeddelande: Förändringar i kundtjänsten som gäller HRM:s fakturor fr.o.m. 1.9.2025

Nyheter 16.06.2025, 08:18

Vi håller på att överföra behandlingen av vatten- och avfallsavgifter samt kundtjänsten i anslutning till dessa till Ropo Suomi Oy. Förändringen sker stegvis från och med september 2025

Hur syns förändringarna för våra kunder? 

  • Våra kontonummer förändras i september. För privatkunder orsakar ändringen av kontonumret inga åtgärder, såvida man inte själv har sparat ett betalningsunderlag för HRM:s fakturor.
  • Från och med september är fakturornas referensnummer fakturaspecifika.
  • Fakturans utseende kommer att ändras något från och med september, till exempel kommer vi att avstå från den traditionella gireringsvyn.
  • Från och med september sköter Ropo kundtjänsten för betalning av vatten- och avfallsfakturor. HRM:s kundtjänst hjälper även i fortsättningen i alla frågor som gäller avtal och fakturainnehåll.  

Vi informerar närmare om ändringarna i augusti 2025.

Kom ihåg att du som privatkund alltid hittar dina fakturor behändigt i e-tjänsten MinHRM

Uppdaterad: 16.06.2025 08:26
Ämnen:
HRM
,
Vattenfaktura
,
Kundtjänsten
,
Fakturor
,
HSY-botti