Den nya tjänsten MinHRM gör det enklare att sköta ärenden

Nyheter 25.11.2024, 10:45
Den nyligen lanserade MinHRM e-tjänsten är tjänstens första offentliga beta-version. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, och du kan sköta dina ärenden med oss när det passar dig bäst.

HRM har öppnat den nya självbetjäningstjänsten MinHRM för privatkunder. I MinHRM kan du hantera allt som rör ditt vatten- och avfallskundskap på ett och samma ställe. Tjänsten är för närvarande i beta version, vilket innebär att vi utvecklar den aktivt och gärna tar emot feedback och utvecklingsidéer för att göra tjänsten ännu bättre.

Till en början är MinHRM endast tillgänglig för privatkunder, men vi kommer att utöka tjänsten till bostadsaktiebolag, fastighetsförvaltare och företag under 2025.

I MinHRM blir det i framtiden smidigt att sköta dina vatten- och avfallsärenden via en enda tjänst, var och när som helst. MinHRM finns högst upp på webbplatsen HSY.fi/sv eller direkt på adressen HSY.fi/sv/minhrm, och du loggar in med bankkoder eller mobilcertifikat.

Du loggar in i tjänsten med bankkoder eller mobilcertifikat, och även auktoriserade representanter kan använda tjänsten via Suomi.fi-fullmakter.

MinHRM kortar köer och gör det enklare att sköta ärenden

Den digitala självbetjäningstjänsten  förkortar inte bara kötiderna och påskyndar ärendehanteringen, utan gör det också enklare att hitta tjänster. Tjänsten finns tillgänglig på tre språk: finska, svenska och engelska.

I MinHRM kan du bland annat granska dina fakturor, rapportera vattenmätaravläsningar, följa din vattenförbrukning, kontrollera datum för kommande tömningar av avfallskärl och sköta ärenden med HRM.

Vårt mål är att göra det enklare, snabbare, smidigare och mer enhetligt att sköta ärenden med HRM, med fokus på digitala tjänstekanaler utan att glömma den personliga servicen.

– Vi är glada över att vår digitala service tar ett stort steg framåt, och att våra kunder nu kan hantera sina ärenden med oss på ett ännu bredare sätt. Detta är den första versionen för privatkunder, och nästa steg blir att utveckla portalen för bostadsbolag, fastighetsförvaltare och företag, beskriver utvecklingschef Arttu Huittinen.

Första versionen av den nya tjänsten lanserad

Den första versionen av tjänsten lanseras nu. I nästa steg kommer vi att utöka tjänsten för bostadsbolag, fastighetsförvaltare och företag under år 2025. Vi kommer successivt att samla fler digitala tjänster under MinHRM, vilket gör ärendehanteringen ännu smidigare. Tjänsten utvecklas kontinuerligt, och vi tar gärna emot idéer och förslag för förbättringar.

Uppdaterad: 02.01.2025 16:19
Ämnen:
HRM
,
Kundtjänsten
,
Fakturor
,
Avfallsfaktura
,
Vattenfaktura
,
HSY-botti