Kävelyn ja pyöräilyn edistämiskampanjat

Noin puolet pääkaupunkiseudun lyhyistä matkoista (1-2 km) tehdään autolla, lyhyet matkat voi vallan hyvin liikkua omin lihasvoimin.

#lähdinkäveleen

Saimme Traficomin Liikkumisen ohjauksen valtionavustuksen keväällä 2021 #lähdinkäveleen -kampanjalle.

Tavoitteena oli saada pk-seutulaiset kävelemään enemmän arjen matkoja​, sillä noin puolet pääkaupunkiseudun lyhyistä matkoista (1-2km) tehdään autolla.

Kampanja toteutettiin somessa, pääkanavana oli Ilmastoinfon Instagram-tili, kohderyhmänä 20-40 vuotiaat pk-seutulaiset. Kampanjassa esiteltiin erilaisia syitä lähteä kävelylle ja osallistumaan kuvakilpailuun​.

Pääviestinä olivat kävelyn hyödyt ympäristölle, terveydelle ja hyvinvoinnille. ​

Liiku liikkumaan 

Yli 50:llä prosentilla pääkaupunkiseutulaisista on noin kilometrin matka lähimpään liikuntapaikkaan. Silti kolmannes kulkee matkan autolla. Liiku liikkumaan -kampanja kannustaa liikkujia jättämään auton kotiin ja saapumaan liikuntapaikalle omin voimin; esimerkiksi polkien, spurtaten tai hölkäten – samalla hoituvat alkulämmittelyt ja loppuverryttelyt.

Liiku liikkumaan -kampanjan tiimoilta on pidetty kuvakilpailuja ja tehty viestintää muun muassa videoiden ja somesisältöjen avulla.