Uusi OmaHSY-palvelu sujuvoittaa asiointia

HSY on julkaissut uuden OmaHSY-asiointikanavan henkilöasiakkaille. OmaHSY:ssä voi tarkastella kaikkia vesi- ja jäteasiakkuuteen liittyviä asioita yhdessä paikassa. Asiointipalvelu on tällä hetkellä beta-vaiheessa, joka tarkoittaa, että kehitämme palvelua aktiivisesti ja otamme mielellämme vastaan palautetta ja kehitysideoita, jotta voimme parantaa palvelua.
Ensimmäisessä vaiheessa palvelu on saatavilla vain henkilöasiakkaille, joilla on sopimus HSY:n kanssa. Asunto-osakeyhtiöille, isännöitsijöille ja yrityksille palvelu avataan vuoden 2025 aikana.
OmaHSY:ssä vesi- ja jäteasioiden hoitaminen sujuu jatkossa vaivattomasti yhden palvelun kautta, missä ja milloin tahansa. OmaHSY-asiointipalvelun löydät HSY.fi-sivuston oikeasta ylälaidasta tai osoitteesta HSY.fi/omahsy. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, ja sitä voivat käyttää myös valtuutetut edustajat Suomi.fi:n Valtuudet-palvelun kautta.
OmaHSY lyhentää jonotusaikoja ja helpottaa asiointia
Digitaalinen asiointikanava paitsi lyhentää jonotusaikoja ja nopeuttaa asiointia, myös helpottaa palveluiden löytämistä. Palvelu on saatavilla kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
OmaHSY-asiointikanavassa voi muun muassa tarkastella vesi- ja jätelaskuja- ja vesisopimuksen ja jätepalvelutilauksen tietoja, tarkistaa jäteastioiden tulevat tyhjennyspäivät, ilmoittaa vesimittarilukemat, seurata kiinteistön vedenkulutusta, kommunikoida HSY:n kanssa viestein tai hakemuslomakkeiden kautta ja muokata omia yhteystietoja.
Tavoitteenamme on helpottaa, nopeuttaa, sujuvoittaa ja yhtenäistää asiointia HSY:n kanssa digitaalisia asiointikanavia painottaen, henkilökohtaista palvelua unohtamatta.
– Olemme innoissamme, että sähköinen asiointimme ottaa ison harppauksen eteenpäin ja asiakkaamme pystyvät asioimaan kanssamme entistä laajemmin. Kyseessä on ensimmäinen versio henkilöasiakkaillemme ja seuraavaksi siirrymmekin kehittämään portaalia asunto-osakeyhtiölle, isännöitsijöille ja yrityksille, kuvailee kehittämispäällikkö Arttu Huittinen.
Ensimmäinen versio uudesta palvelusta julkaistu
Palvelusta julkaistaan nyt ensimmäinen versio. Seuraavassa vaiheessa laajennamme sen käyttöön asunto-osakeyhtiöille, isännöitsijöille ja yrityksille vuoden 2025 aikana. Kokoamme jatkossa yhä enemmän sähköisiä palvelukanavia OmaHSYn alle, jolloin asiointi muuttuu entistä sujuvammaksi. Kehitämme palvelua jatkuvasti ja otamme myös mielellämme kehitysideoita vastaan.