Tiedotteet 14.04.2022, 12:06

Vesihuoltotyö aiheuttaa liikennejärjestelyjä Pitäjänmäen liikenneympyrässä ja sen ympäristössä

Karttakuva Pitäjänmäen liikenneympyrän alueesta.
Runkovesijohdon saneerauksen vaikutusalue Helsingin Pitäjänmäessä.

HSY saneeraa runkovesijohdon Helsingin Pitäjänmäessä. Urakoitsija VM Suomalainen Oy:n rakennustyöt ovat edenneet suunnitellusti. Urakan seuraava vaihe aiheuttaa uusia liikennejärjestelyjä.

Työmaa siirtyy 19.4. alkaen vaiheittain Kaupintiellä välille Atomitie – Pitäjänmäen liikenneympyrä sekä Pitäjänmäentielle. Pitäjänmäentieltä poistuu yksi ajokaista käytöstä etelän suunnasta pohjoiseen ajettaessa välillä Strömbergintie – Kaupintie. Myös Leppävaaran suunnasta etelään käännyttäessä liikenneympyrän yksi kaista on pois käytöstä. Sekä Kaupintiellä että Pitäjänmäentiellä liikenne sujuu kumpaankin suuntaan.

Kaupintien osuus valmistuu arviolta kesäkuun loppuun mennessä. Pitäjänmäentien osuus valmistuu arviolta marraskuun alussa 2022.

Urakan ensimmäinen vaihe Kaupintiellä välillä Atomitie ja Meijeritie on valmistumassa. Kummatkin ajokaistat palautuvat käyttöön, kun Atomitien risteyksen kohta on saatu viimeisteltyä. Samalla liikennevalo-ohjaus päättyy. Atomitien bussipysäkki itään päin palautuu entiselle paikalleen, mutta Atomitien pysäkki länteen päin siirtyy lähemmäksi liikenneympyrää.

Työmaalla ei ole vaikutuksia kevyeen liikenteeseen Pitäjänmäentiellä.

Lisätietoja hankkeesta

Aiheet: Vesihuolto Vesihuoltoverkosto Helsinki