Tiedotteet 03.04.2020, 14:53

Huolehdimme turvaväleistä Sortti-asemilla – rajoitamme samaan aikaan asioivien asiakkaiden määrää infopisteen sisätiloissa

Koronatilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan samaan aikaan asioivien asiakkaiden määrää Sortti-asemien asiakaspalvelutiloissa. Tällä takaamme tarvittavat turvavälit. Otamme sisälle infopisteeseen enintään viisi asiakasta kerrallaan.

Olemme ottaneet käyttöön rajoituksia Sortti-asemillamme: otamme sisään enintään viisi asiakasta asiakaspalvelupisteissämme. Pahoittelemme mahdollista jonottamista ulkotiloissa, mutta toivomme ymmärrystä asialle. Pyydämme huomioimaan kahden metrin turvavälin myös ulkotiloissa.

Kevät on perinteisesti siivouksen ja pihatöiden suurinta sesonkia. Se näkyy myös asemillamme runsaina käyntimäärinä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) ohjeistaa välttämään liikkumista julkisilla paikoilla ja yli 10 hengen kokoontumisia. Tämän vuoksi suosittelemme poikkeustilan aikana tuomaan vain välttämättömät jätekuormat ja muut myöhemmin.

Suosi itsepalvelumaksamista ja noudata ohjeistuksia

Jos sinun on välttämätöntä asioida Sortti-asemalla, suosi itsepalvelumaksamista. Ruskeasannan ja Jorvaksen Sortti-asemilla on Sortti-kortti-asiakkaiden käytössä itsepalvelumaksulaitteet. Kivikon Sortti-asemalla on kaikille henkilöasiakkaille testikäytössä maksupäätteet itsepalveluun sekä eSortti.fi-palvelu, jossa voi ilmoittaa ja maksaa jätteet etukäteen.

Ohjeet Sortti-asemalla asiointiin koronaepidemian aikana:

• Jos mahdollista, varastoi jätteesi kotona, kunnes epidemia on ohi.
  • Älä tule Sortti-asemalle, jos sinulla on flunssaoireita.
  • Käytä itsepalvelulaitteita ja verkkomaksua niillä Sortti-asemillamme, missä se on mahdollista.
  • Tuo jätteesi kerralla suuremmassa lastissa.
  • Asemalla asioidessasi pidä kahden metrin turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaihin.
  • Pyri asioimaan ripeästi ruuhkan välttämiseksi.

Sortti-asemamme ovat toistaiseksi auki normaalisti. Päivitämme mahdolliset muutokset verkkosivuillemme www.hsy.fi/sorttiasemat. Varmistathan aukioloajan ennen kuin lähdet asemalle.

Sortti-asemien perinteiset kevään lauantaiaukiolot on peruttu koronaviruksen takia. Myös suurten esineiden Nouto-Sortti-palvelu on tauolla 13.5. asti.

Kevään keräysautokiertue on siirretty syksyyn, uusi aloituspäivämäärä on 31.8. Keräysautoille voi tuoda metalliromua, sähkölaitteita sekä kodin vaarallisia jätteitä. Julkaisemme uudet aikataulut viimeistään elokuun alussa.

Aiheet: Sortti-asemat