Usein kysyttyä tekstiviestijärjestelmästä

Otimme vuonna 2016 alkaen käyttöön tekstiviestijärjestelmän tiedottaaksemme asukkaita vesihuoltoverkoston etukäteen suunnitelluista ylläpitotöistä. Suunnitellut vedenjakelukatkot liittyvät yleensä vesihuoltoverkoston rakentamiseen ja kunnossapitoon. Haluamme helpottaa palvelulla asukkaiden arkea ja tarjota heille uuden kanavan vesikatkotiedon vastaanottamiseksi.

Mistä saatte numerot?

Saamme katkoalueella asuvien asukkaiden matka- ja lankapuhelinnumerot operaattorilta. Jos numerosi on salainen, emme saa numeroasi operaattorilta. Henkilön, jolla on salainen numero ja joka jatkossa haluaa vastaanottaa viestit, pitää rekisteröidä numeronsa järjestelmään verkkosivuillamme.

Käytetäänkö kerättyjä numeroita muuhun tarkoitukseen?

Järjestelmään tallennettuja numeroita ei käytetä muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen, niitä ei myydä tai luovuteta eteenpäin. Numeronne pysyy meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Järjestelmän rekisteriseloste.

Miksen saanut viestiä, vaikka asun katkoalueella?

Jos liittymäsi on salainen tai prepaid-liittymä, emme saa numeroasi operaattorilta. Henkilön, jolla on salainen numero ja joka jatkossa haluaa vastaanottaa viestit, pitää rekisteröidä numeronsa järjestelmään verkkosivuillamme. Jos matkapuhelimesi on rekisteröity toiseen osoitteeseen (esim. työpuhelin), tällöin viestiä kotiosoitteessa olevasta katkosta ei tule. Tällöin järjestelmään voi lisätä työosoitteen lisäksi myös kotiosoitteensa. Käytämme tekstiviestijärjestelmää tällä hetkellä vain ennakoiduista vesijohtoverkoston ylläpito- ja huoltotöistä tiedottamiseen. Järjestelmän käytön laajentamista esim. äkillisistä vesijohtovuodoista tiedottamiseen harkitaan.

Miksei HSY käytä omaa asiakasrekisteriä numeroiden keräämisessä?

HSY:n asiakkaita ovat mm. taloyhtiöt (mm. kerrostalot ja rivitalot) ja täten meillä on vain isännöitsijän tai vastaavan tahon yhteystiedot kustakin talosta.

Miksi emme käytä tekstiviestijärjestelmää putkirikoista tiedottamiseen?

Selvitämme palvelun laajentamista esim. häiriötilannetiedottamiseen saadun asukaspalautteen ja käyttökokemusten pohjalta.

Voinko saada ilmoitusta ennakoiduista vesikatkoista sähköpostiini?

Tällä hetkellä vesikatkojen ilmoituspalvelu kattaa vain tekstiviestipalvelun eikä ilmoituksia ole mahdollista saada sähköpostiin.

Mistä numerosta tekstiviesti tulee?

Tekstiviestin lähettäjänä näkyy HSY. Jos saat tekstiviestin, jonka lähettäjänä näkyy HSY:n sijasta viisinumeroinen numero, viesti ei tule meiltä. Voit selvittää sen lähettäjän Viestintäviraston ylläpitämästä verkkopalvelusta.

En halua enää vastaanottaa viestejä, miten voin poistua tekstiviestilistalta?

Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun. Lähetä tekstiviesti STOP HSY numeroon +358 (0)4573973616. Tekstiviesti maksaa normaalin tekstiviestin hinnan.

Millä kielillä lähetätte viestejä?

Lähetämme viestit suomeksi tai ruotsiksi. HSY:tä velvoittaa julkisena toimijana kielilaki. 

Voinko lisätä palveluun useamman osoitteen kerralla?

Useamman osoitteen lisääminen onnistuu kirjautumisen yhteydessä yhdellä PIN koodilla. Kun olet tallentanut tiedot yhden kerran ja sivut ohjautuu sivulle jossa on teksti "Kiitos kun rekisteröidyit....." Kun painat JATKA painiketta pääset takaisin Perustiedot sivulle. Klikkaa Osoitteeni -välilehti auki ja pääset lisäämään lisää osoitteita. Jos olet jo rekisteröitynyt palveluun, pääset muokkaamaan tietoja samalla tavoin tuolta Osoitteeni -välilehdeltä tilaamalla pin koodin.